طبیب

پزشکی سلامت

طبیب

پزشکی سلامت

شیشه چیست؟

متاسفانه درچند سال اخیر شاهد گرایش و رواج مصرف شیشه در کشور هستیم اما هنوز عمق این فاجعه به درستی درک نشده است . کسی که مصرف کننده شیشه شد، دیگر هیچ چیز جلودارش نیست، نه گرانی این ماده و نه روشهای ترک و درمان اعتیاد. قیمت هر گرم شیشه ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است و مصرف کننده برای هر بار مصرف نیم سوت شیشه که معادل ۵ هزار تومان است تهیه می‌کند. اولین بار حتی این مبلغ را هم نمی‌پردازد، چون به دعوت رفقا مصرف می‌کند. دفعه بعد ۵ هزار تومان را برای نیم سوت شیشه می‌پردازد، بعد که معتاد شد، برای تامین مخارج اعتیادش به هر کاری دست می‌زند، به این ترتیب به وادی خرید و فروش و معامله شیشه می‌افتد و به فروشنده تبدیل می‌شود، این طوری هم خرج خودش را تامین می‌کند و هم مشتری جور می‌کند به این ترتیب گرانی شیشه هیچ مانعی برای اعتیاد به آن نیست.

شیشه یک ماده محرک و از خانواده آمفتامین‌هاست، متاسفانه بسیاری از مصرف کنندگان این ماده تصور می‌کنند، شیشه اعتیاد آور نیست اما این ماده به شدت اعتیاد آور است و حتی مصرف تفننی آن نیز فرد را معتاد می‌کنند. شیشه علاوه بر اینکه اعتیاد آور است به شدت فرد مصرف‌کننده را دچار وابستگی فکری و روانی‌ می‌کند و شواهدی که در معتادان به این ماده مشاهده شده است، نشان داده است که عوارض مصرف این ماده بسیار بیشتر از هروئین و کراک است.

ماده شیشه که امروزه در ایران تولید می‌شود، معمولاً به صورت دست ساز در خانه‌ها تولید می‌شود و متاسفانه شدت توهم و هذیان در مصرف کنندگان شیشه ایرانی به مراتب بیش از آن چیزی است که در گزارش‌های بین‌المللی اعلام شده است.مهمترین اثر ناشی از مصرف شیشه این است که معتادان به این ماده را دچار بدبینی نسبت به اطرافیان و به خصوص همسر می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد